الأحد، 8 مارس 2009

الـــشــخـــيـــــر و ســـنـــيـــنـــــــــه

 تبين أن واحداً من بين كل خمسة من المتزوجين في بريطانيا ينام وحيدًا بسبب عادات النوم المزعجة وأولها الشخير .... ووجدت دراسة أن الشخير كان السبب الأول ... تلاه إحتكار أغطية السرير...  ثم التحكم بأكبر مساحة من السرير ...  ثم الضرب  الناجم عن تحريك الأيدي بصورة لا شعورية خلال النوم
الحمد لله إن أنا مش من بريطانيا يا عم دى حتى بلد وحشة و كانت محتلانا  و بعدين الحمد لله مرة تانية إن أنا معنديش غير سرير واحد يعنى معنديش خيار ان أنا أنام عليه صحيح فيه عندى أراضى كتير فى الشقة بس مش للبيع خصوصا بتاعة أوضة النوم 
و الحمد لله مرة تالتة عشان أنا و مراتى لسنا من هواة الشخير إلا فى المناسبات
و الحمد لله مرة رابعة إن فيه بينى و بين مراتى إتفاقية دفاع مشترك و متوثقة فى الأمم المتفرقة إن كل ملليمتر فى البطانية أو اللحاف أو السرير  تقسم بالعدل و القسطاس أنا التلت و هية التلتين و لن أقبل أى كلام فى هذا الموضوع أبدا و اضطرت للموافقة بعد ضغوط كبيرة مارستها عليها  و أما بقى حكاية الضرب فى بعض و احنا نايمين طبعا دة كلام غريب على مجتمعاتنا الشرقية اللى بنضرب بعض و احنا صاحيين عشان ننام مرتاحين 

هناك تعليق واحد:

أحمد فاروق يقول...

يا سلام عليك يا أستا1 أحمد جميل قوى .. بحب كتاباتك وكمان بحب اسمعك على راديو امواج www.amwagfm.com ونفسى يارب كل الناس يسمعوك وأكيد هايحبوك